Skargi i wnioski
Szanowni Państwo
Dyrekcja Specjalistycznego Szpitala im. dra A. Sokołowskiego w Wałbrzychu informuje o możliwościach składania przez Państwo skarg i wniosków.
- Skargę lub wniosek można złożyć ustnie lub pisemnie. Skarżący ma prawo żądać pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia. Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez Szpital lub pracownika, naruszenie obowiązujących przepisów, regulaminów, a także praw pacjenta.
- Skargi lub wnioski mogą składać:
- każdy pacjent, który uzna, że jego prawo do ochrony zdrowia nie jest realizowane w sposób zadowalający;
- rodzice, opiekunowie prawni lub faktyczni pacjenta;
- redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje i instytucje społeczne.
- W przypadku, gdy skarga dotyczy niewłaściwego zachowania personelu (lekarza, pielęgniarki, rejestratorki, personelu pomocniczego, itp.), pierwszym krokiem jaki może podjąć wnoszący skargę jest interwencja u bezpośredniego przełożonego tego pracownika; w Szpitalu jest nim Ordynator Oddziału/Kierownik Komórki Organizacyjnej i Pielęgniarka Oddziałowa/Koordynująca.
- Skarżący może także zwrócić się do:
- Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa
w dni robocze, po uprzednim ustaleniu w sekretariacie Szpitala terminu i godziny
tel. (74) 6489600
e-mail: szpitalsokolowskiego@zdrowie.walbrzych.pl - Pełnomocnika Dyrektora Szpitala ds. Skarg i Wniosków
Zyta Szarafin
Adres: ul. Sokołowskiego 4
58-309 Wałbrzych
telefon: (74) 6489644
e-mail: zyta.szarafin@zdrowie.walbrzych.pl - Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego (w sprawach związanych z pacjentami przebywającymi w Oddziale Psychiatrycznym)
Mateusz Kępa Adres: ul Batorego 4
58-300 Wałbrzych telefon: 698 630 139 e-mail: m.kepa@bpp.gov.pl
5. Skargi i wnioski bez imienia i
- Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa
- Skargi i wnioski bez imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego nie rozpatruje się, chyba że treść skargi lub wniosku zawiera dane poddające się weryfikacji, a wynik rozpatrzenia może służyć interesom szpitala- decyzje w tym względzie podejmują odpowiednio Dyrektor Szpitala lub Pełnomocnik ds. Skarg i Wniosków.
- W przypadku uznania przez Państwa, że przekazanie wniosku lub skargi do wiadomości Dyrekcji Szpitala jest niewystarczające, mają Państwo prawo odwołać się również do innych wymienionych poniżej instytucji zajmujących się prawami pacjenta:
- Działu Skarg i Wniosków Dolnośląskiego
Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia we Wrocławiu,
ul. Dawida 2, pok. 9 i 10 (od poniedziałku do piątku w godz. od 830 do 1530),
tel. (71) 79 79 134, fax (71) 79 79 112,
e-mail: skargi@nfz-wroclaw.pl - Rzecznika praw pacjenta:
Bartłomiej Łukasz Chmielowiec, Biuro Rzecznika Praw Pacjenta ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa. Ogólnopolska bezpłatna infolinia 800-190-590, czynna od poniedziałku do piątku w godz. 9-21. Sekretariat: tel.: 22 532-82-50; fax.: 22 532-82-30 kancelaria@rpp.gov.pl - Organu założycielskiego :
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Wybrzeże Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław.
- Działu Skarg i Wniosków Dolnośląskiego
- Jeśli skarga dotyczy braku należytej staranności w wykonywanej praktyce medycznej, popełnionych błędów w leczeniu, postępowania sprzecznego z zasadami etyki zawodowej lub naruszenia przepisów o wykonywaniu zawodu lekarza lub pielęgniarki i położnej, Pacjent może się zwrócić także do rzecznika odpowiedzialności zawodowej, który działa przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Lekarskiej oraz przy Okręgowej i Naczelnej Izbie Pielęgniarek i Położnych:
- Sprawy związane z uzyskaniem odszkodowania (finansowego zadośćuczynienia) należy kierować do dyrektora Szpitala, jeżeli pacjent uznaje Szpital za winny wyrządzenia szkody.